32 візуалізації, які зроблять ваш бізнес більш зрозумілим для клієнтів та інвесторів — від бізнес-моделі до value chain
Візуальне представлення вашої компанії пояснить ваш бізнес краще, ніж 30 слайдів презентації.
Ми зібрали кращі приклади того, як компанії пояснюють, як вони влаштовані, суть бізнесу та його фінансові результати для різних типів читачів: клієнтів, інвесторів і навіть власних співробітників. Половина прикладів — наші роботи для кращих українських компаній, друга половина — з річних звітів, сайтів і презентацій найкращих компаній світу.
Щоб завоювати довіру клієнтів, покажіть їм своє виробництво
Компанія Buhler, світовий лідер в обладнанні для харчової промисловості, оригінально пояснює переваги свого устаткування. Двохвилинне відео починається з потреби звичайної людини їсти здорову та екологічно чисту їжу. Далі у відео на прикладі чіпсів показано, яким чином компанія допомагає задовольнити цю потребу: випускає обладнання, на якому потім виробляють корисні та смачні снеки. Під річний звіт відведено цілий сайт: яскравий, інтерактивний — його цікаво вивчати, навіть якщо ви не збираєтеся купувати обладнання.
Компанія "Нафтогаз України" теж вирішила зробити упор на зрозумілих візуалізаціях, що розповідають про її діяльність. Газова промисловість і сам "Нафтогаз" десятиліттями страждали від корупції в країні, заслуживши презирливе ставлення з боку людей. Як частину нової політики відкритості, компанія стала випускати річні звіти нового формату — в інфографіці й написані простою мовою. Вони покликані пояснити українцям, як змінюється "Нафтогаз" та газовий ринок і чому зміни необхідні.
Ось приклад інфографіки, яка показує, як газ потрапляє до нас у плиту або на заводи: від етапу розвідки можливого родовища до доставки кінцевому споживачеві.
Дивитися візуалізацію в повному розмірі
Річні звіти "Нафтогазу" стали високоточною зброєю в інформаційній війні. Чому? Дізнайтеся про це з нашого кейсу — Top Lead зробила вже не один річний звіт для цієї компанії.
Виробництво та ланцюжок поставки важливі для європейських покупців
Коли європейська компанія купує сировину або харчову продукцію в Україні, її цікавить не лише ціна, але й те, як в українській компанії налагоджено виробництво цієї продукції. Тому компанія "Адампольсоя", щоб розвіяти всі побоювання потенційних клієнтів з Європи, на своєму сайті проілюструвала виробничий цикл та обладнання, яке використовується в процесі переробки сої.
Окремо "Адампольсоя" пояснила, як витримується ланцюжок виробництва не ГМО-продукції — від поставки насіння до логістики.
Фінансові показники в інфографіці доведуть надійність бізнесу
Фінансові показники можна зобразити в інфографіці, щоб показати, звідки береться той чи інший показник та як вони складаються в загальний результат. Це хороший спосіб звернутися до аудиторії, яка не розбирається у фінансах, але увагу якої вам необхідно привернути.
Ось як це зробила компанія BMW у своєму річному звіті для інвесторів за 2018 рік.
Дивитися візуалізацію в повному розмірі
Банк ПУМБ у 2018 році показав, як змінюється підхід до роботи з клієнтами. Банк фокусується на потребах клієнта та змінює структуру роботи, щоб обслуговування ставало все більш ефективним.
Дивитися візуалізацію в повному розмірі
Банк формує репутацію сучасної компанії, орієнтованої на введення нових технологій, завдяки чому користуватися банківськими послугами зручно та безпечно.
Дивитися візуалізацію в повному розмірі
В останні роки цей банк пояснює свою надійність, роботу різних бізнесів та фінансові результати за рік виключно в інфографіці. Що це дає банку — можна прочитати в нашому кейсі щодо річного звіту ПУМБ.
Банк "Південний" теж використав інфографіку, щоб показати, як влаштована структура банку.
Дивитися візуалізацію в повному розмірі
Покажіть value chain, щоб продемонструвати передовий бізнес
Багато компаній докладно ілюструють свій value chain — ланцюжок створення цінності. Це роблять для того, щоб показати всі зв'язки компанії, а також продемонструвати її просунуті бізнес-практики та позитивний вплив на спільноту або країну. Ось приклад зі звіту компанії Buhler, про відео якої ми писали вище.
Дивитися візуалізацію в повному розмірі
Ось ще декілька прикладів: Vodafone демонструє свою стратегію розвитку,
Дивитися візуалізацію в повному розмірі
BMW — ланцюжок створення доданої вартості,
Дивитися візуалізацію в повному розмірі
Сaterpillar — свою цінність.
Дивитися візуалізацію в повному розмірі
Показати supply chain — значить стати більш зрозумілим для всіх, хто працює з вашим бізнесом в якості підрядників та інших партнерів. KION Group зобразила свій логістичний ланцюжок у 3D-графіку та інтегрувала його в інтерактивну сторінку на сайті компанії.
Дивитися візуалізацію в повному розмірі
Консалтингова компанія PWC у своїх освітніх матеріалах зобразила value chain для лікарні.
Дивитися візуалізацію в повному розмірі
Візуалізації потребують і нові поняття, які стають частиною бізнесу. В економіці знань ключовим елементом є дані, які можна перетворити на знання. Проєкт Open Data Watch візуалізував ланцюжок створення цінності у світі даних: від збору до ефекту, який надають дані.
Дивитися візуалізацію в повному розмірі
Компанія Carefield представила свої послуги, зобразивши виробничий ланцюжок в рослинництві на головній сторінці сайту.
Дивитися візуалізацію в повному розмірі
Компанія ДПЗКУ також демонструє власний виробничий ланцюжок — від закупівлі сировини до продажу кінцевому споживачеві, ілюструючи цей ланцюжок візуально простою, але легкою для запам'ятовування інфографікою на кілька розворотів звіту.
Дивитися візуалізацію в повному розмірі
Дивитися візуалізацію в повному розмірі
Дивитися візуалізацію в повному розмірі
Щоб вийти на міжнародний ринок, важливо показати менеджмент і стейкхолдерів
Якщо ви збираєтеся працювати на ринку Європи, будьте готові до того, що інвестори та ваші європейські партнери запитають: "Як влаштовано корпоративне управління бізнесу?", "Хто ключові стейкхолдери?". Відповіді на ці питання показують рівень менеджменту в компанії та підходи до соціальної відповідальності.
"Нафтогаз" у ході реформи запропонував нову структуру управління. Проблема держкомпаній в Україні — непрозоре управління, яке провокує корупцію. Пояснюючи у своєму річному звіті необхідність зміни підходів до управління компанією, "Нафтогаз" показав в інфографіці, як буде працювати корпоративне управління по-новому.
Дивитися візуалізацію в повному розмірі
"Астарта" візуалізує ключових стейкхолдерів компанії. Вимога публікувати інформацію про стейкхолдерів міститься у стандарті GRI, згідно з яким підготовлено звіт агрокомпанії. Цю інформацію компанія представила у зрозумілій візуалізації у своєму звіті.
Дивитися візуалізацію в повному розмірі
Показавши KPI, ви покажете ефективність роботи компанії
IT-компанія ALSO розпочала свій річний звіт правильно — з цілей, які стоять перед персоналом, і того, якого результату досягла компанія за рік.
Дивитися візуалізацію в повному розмірі
Стратегія бізнесу демонструє далекоглядність компанії
Нафтова компанія Petronas показує свої стратегічні плани в інфографіці.
Дивитися візуалізацію в повному розмірі
Компанії, які працюють в Європі та Північній Америці, приділяють багато уваги питанням сталого розвитку та випускають окремі звіти з sustainability. У річному звіті Vodafone є проста, але дуже зрозуміла схема (інфографікою її не назвеш), де пояснюється стратегія створення стійкого бізнесу.
Дивитися візуалізацію в повному розмірі
Страхова компанія "ІНГО" візуалізувала свою стратегію, оскільки хотіла переконати клієнтів у своїй готовності грати "в довгу", і що діяльність компанії будується на довгостроковій стратегії розвитку. У 2016 році, коли закрилася 41 страхова компанія, це була важлива інформація для потенційних клієнтів.
Дивитися візуалізацію в повному розмірі
Для великої компанії важливо показати фокус на сталому розвитку
Sustainability report стає обов'язковою складовою річної звітності компаній, які знаходяться в фокусі уваги суспільства. Зазвичай це великі корпорації та держкомпанії. Тема сталого розвитку поки що складна для розуміння, тому вона точно потребує графічного пояснення.
Найбільша державна компанія України, "Нафтогаз", у своєму річному звіті пояснює six capitals — один з основних показників соціальної та корпоративної відповідальності бізнесу.
Дивитися візуалізацію в повному розмірі
Цілі сталого розвитку показує також BMW.
Дивитися візуалізацію в повному розмірі
Ось ще один блискучий приклад візуалізації, на цей раз екосистеми компанії — на прикладі ALSO Marketplace. Коли ви показуєте свою екосистему, ви пояснюєте цільовій аудиторії, що ваша компанія стійка не лише всередині, а й зовні, оскільки її діяльність спирається на мережу партнерств, підрядників і взаємодію з ними.
Дивитися візуалізацію в повному розмірі
Поставте клієнта в центр звіту, щоб залучити нових
Страхова компанія Allianz виділяє у своєму річному звіті окремий розділ, в якому показує, як досягається фокус на клієнті. Для цього візуалізовані ключові складові та етапи — від загального підходу (approach) та бізнес-процесу до структури компанії, процесу створення продукту (product development process) та отримання зворотного зв'язку. Звіт компанії став фіналістом Content Marketing Awards.
Дивитися візуалізацію в повному розмірі
Дивитися візуалізацію в повному розмірі
Смотреть визуализацию в полном размере
Дивитися візуалізацію в повному розмірі
Зробіть ваш бізнес зрозумілим — за допомогою візуалізації
Є багато інструментів для візуалізації даних і створення інфографіки. Якщо ви хочете спробувати створити візуалізацію самостійно, порада: почніть зі створення макету, і лише коли у вас буде готовий макет — приступайте до візуалізації. Також дотримуйтесь універсальних правил вибору графіків, які допоможуть зробити інфографіку зрозумілою для читача.
І не обов'язково чекати випуску річного звіту, щоб пояснити ідеї та концепції: показати виробництво, ланцюжок створення вартості, структуру корпоративного управління, історію своєї компанії та плани на майбутнє. У Top Lead є досвід створення найрізноманітніших інфографік на будь-які теми та будь-якої складності. Замовляйте інфографіку для своєї компанії: