8 прикладів PDF-контенту для тих, у кого зовсім немає часу на його підготовку
Багато маркетологів повторюють одну й ту ж помилку — у спробі зібрати ліди витрачають купу часу на створення PDF-ки, і зрештою контент виходить нудним. Це не виправдовує очікувань, згаяного часу та інвестицій.
Справа в тому, що клієнтам не завжди потрібні ваші глобальні дослідження. Коли аудиторія перебуває на ранніх етапах подорожі клієнта, їй вистачить простої підбірки матеріалів з певним фокусом, а не PDF на сотню сторінок, що показують весь розмах вашої експертизи.
Далі у статті — декілька ефективних і нескладних у підготовці форматів PDF-контенту, який так само добре залучає потрібну аудиторію і привертає увагу потенційних клієнтів.
Кейс/Case Study
Припустимо, ви керівний партнер юридичної компанії. Нещодавно юристи-молодці вашої фірми виграли резонансну (чи дуже складну) справу в процесі, що тривав два роки і не видно було йому ні кінця ні краю. Але ви впоралися.
Тримати це в собі непристойно, а тим більше — можна підвищити впізнаваність бренду вашої компанії, залучити нових талановитих співробітників і отримати заздрісні погляди конкурентів, але головне — привернути увагу потенційних клієнтів. І все це за допомогою однієї PDF-ки!
Класичний кейс будується за простою схемою: проблема — метод вирішення — результат. Розкажіть, в чому складність справи, яку тактику захисту ви використали в суді, які законодавчі акти і рішення судів взяли за основу і що допомогло вам у зрештою виграти цей суд. І не забудьте про підсумки — скільки, з кого і чому стягнули за збитки. Вау-эффект забезпечено!
Кейс можна зробити у MS PowerPoint, а також у будь-якому з графічних редакторів Adobe, якщо вам так легше.
Ми, до речі, теж створюємо кейси. І всі розміщуємо на сайті. А вам радимо теж так робити!
Якщо цікавих кейсів у вас багато, зробіть Best Practices Book. Це те саме, що і Case Study, тільки туди можна внести більше інформації — по одному кейсу на кожну сторінку, наприклад.
Лукбук/LookBook
Судячи з назви, головне в цьому форматі — картинки. Бажано яскраві, такі, що чіпляють око.
Придумати, що має бути в такій PDF, нескладно. Наприклад, ви — компанія, що надає послуги з внесення засобів захисту рослин. Закиньте в слайди з десяток яскравих фотографій полів, в ідеалі тих, що зроблені з дронів. І обов'язково напишіть про своїх клієнтів і методи, завдяки яким їхні поля такі чудові.
Або ж ви — банк. Дізнайтесь у своїх постійних клієнтів-підприємців, яких ви кредитуєте, чому вони обирають саме ваш банк і які можливості розгортаються перед їхнім бізнесом завдяки вашому кредитуванню. Зберіть фотографії — клієнтів, виробничих потужностей і всього, що стосується їхнього бізнесу, і скомпонуйте PDF з десятком історій, які буде цікаво прочитати як партнерам, так і потенційним клієнтам вашого банку.
Плейбук/PlayBook
Іншими словами, це гайд. Обов'язково простий для розуміння, цікавий і корисний. Акцент на слові "корисний".
Наприклад, ви консалтингове агентство і надаєте фінансові послуги — бухоблік і аудит. Але ваші клієнти — великі акули в дрібному озері відповідної сфери бізнесу. Однак ви також в курсі, що в цій ніші працюють і дрібніші фірми, які тягнуть бухоблік власними силами. Зробіть покроковий PDF-гайд для малого підприємства про те, як зводити звітність фірми. Детальний і зрозумілий, з описом нюансів і складнощів.
Малі підприємства і ФОП — це потенційні клієнти консалтингових і аудиторських компаній. Допоможіть їм своєю PDF-кою щоквартально проходити важке випробування бухобліком, і коли вони підростуть — віддадуть цей процес на аутсорсинг саме вам.
Хороший приклад плейбука є у LinkedIn. Вони зібрали детальний гайд про сторінки компаній у своїй соцмережі і пояснили, що це, як користуватися і просувати.
До речі, плейбук — це непоганий спосіб підтвердити свою експертизу, показати клієнтові, що ваша компанія компетентна у своїй сфері.
Воркбук/WorkBook
Знання — це цінність. А потенційний клієнт, якого ви змогли навчити своїм контентом, швидше проходить через воронку продажів. Так от воркбук — один із найпростіших і найбільш вдалих способів це зробити.
Якщо коротко, воркбук — конспект чого завгодно у форматі PDF. Це можуть бути тези доповіді CEO вашої компанії на конференції, короткий опис змін у законодавстві, декілька порад з тайм-менеджменту і т. д.
Така pdf може виглядати ось так:
У файлі зібрані основні поради зі створення та поширення контенту. Подивіться, це дуже цікаво.
Темплейтбук/TemplateBook
Вся ваша аудиторія користується темплейтами. Не важливо якими — розробленими самостійно або викачаними на сторонніх ресурсах. Шаблони економлять час і гроші, а значить, рівень їх користі сягає небачених висот.
Створіть свій шаблон і поділіться ним з аудиторією. Це може бути що завгодно — від календаря до темплейту фінансового плану. Додатково можна продублювати в Excel залежно від специфіки шаблону.
Наприклад, ви компанія, яка консультує стартапи. Зробіть для своєї аудиторії чек-лист випуску продукту на ринок. Створити свій стартап — мрія кожного другого студента. Якщо хоча б кожен десятий такий мрійник скачає цю PDF, впізнаваність вашого бренду на ринку значно зросте.
Комікс/ComicBook
Цей формат складніший від інших, але ігнорувати його складно.
Подивіться на комікc-гайд, який створила компанія Apple. Це той же гайд для розробників додатків, тільки тепер — менше літер і більше залученості у процес перегляду. Пропустити щось важливе тепер неможливо, розглядати цей комікс хочеться нескінченно.
Збірка інфографік/InfographicBook
Якщо ви взяли за звичку створювати регулярно корисну інфографіку для своєї аудиторії, зберіть її в один файл. Це заощадить час вашому потенційному клієнтові у пошуках потрібної інфографіки на вашому сайті, а головне — покаже весь розмах вашої експертизи. Особливо якщо зберете інфографіку за однією темою.
Таким чином можуть формуватися і об'ємні інфографічні довідники, які розповідають в інфографіці про різні галузі економіки. Top Lead створює такі вже протягом 4-х років.
Незабаром світ побачить четверте видання довідника "Агробізнес України", а ще перше видання "ІТ України". І це ще не все.
З більш компактного — інфографічний огляд "Транспорт України".
Статбук/StatBook
PDF з великою кількістю графіків, сформованих за даними з відкритих джерел (Укрстат, World Bank і т. д.). Створюється за принципом Infographic Book, але витрати часу і маркетингового бюджету впевнено наближаються до мінімальних показників — ви не витрачаєте ресурси на обробку інформації й написання текстів. Дизайн невибагливий, але зрозумілий аудиторії.
Але будьте обережними — не злякайте зацікавленого контентом користувача великою кількістю статистичної інформації, що не була структурована і значення якої ніхто йому не пояснив. Як така PDF не повинна (!) виглядати, можна підглянути тут.
А як має виглядати — тут:
Увесь контент, який генерує ваша компанія для своїх потенційних клієнтів, не обов'язково має бути складним і ресурсоємним. Особливо якщо ви створюєте контент власними силами. Іноді вашій аудиторії досить лаконічної PDF з правильно розставленими акцентами на 10–12 слайдів. При цьому варто не забувати про головне — контент має давати знання.
На додачу до цієї статті прочитайте наш матеріал з підбіркою сервісів, які допоможуть створити інфографіку без участі дизайнера.