Що таке контент і як він допомагає привертати увагу аудиторії до вашого бізнесу
Давайте домовимось: не все, що є у вас на сайті, можна віднести до контенту. Попри те, що англійське слово content дослівно означає "зміст", у межах професійного контент-маркетингу ми називатимемо контентом тільки якісно подані й грамотно упаковані корисні дані.
Зараз і далі під контентом ми матимемо на увазі статті, блоги експертів, відеоогляди, інфографіку, кейси, презентації.
Яким буває контент
Ми розділяємо контент на два види: цікавий і нудний. Нецікавий намагаємося ніколи не створювати, якщо замовник, звичайно, не погрожує нам розправою у разі невиконання вимог (хоча і в цьому випадку до останнього намагаємося переконати людину не втручатися і дозволити нам добре виконати свою роботу). Цікавий контент у будь-якому випадку має бути корисним, правдивим, яскравим.
Багато фахівців досі розділяють контент на такий, що продає, навчальний, інформаційний і розважальний. Але мета будь-якого контенту — продати. Продати товар, продати себе як чудового автора, продати новий медіаресурс багатомільйонній аудиторії тощо. Текст, що продає, має бути й інформаційним, і повчальним, і дещо розважальним. Усе це характеристики цікавого контенту.
Також існує думка про те, що контент буває унікальним і неунікальним, а також безкоштовним і платним. Так от: немає ніякого неунікального контенту — є плагіат і копіпаст, яких не повинно бути на вашому сайті.
З видами розібралися — їх усього два: один допоможе компанії стати популярною, другого краще ніколи не створювати.
Тепер детальніше про те, яким ще може бути контент.
Статті
Статті бувають різних видів, але є те, що об'єднує їх: вони мають містити корисну для вашої цільової аудиторії інформацію. При цьому будь-яка людина, яка натрапила на ваш сайт випадково, повинна зрозуміти, чим ви займаєтесь, що пропонуєте і як це може стати їй у нагоді.
Це означає, що якщо сайт присвячений карбюраторам, то якими б очевидними і простими вони вам не здавалися, спершу треба написати про них, а вже потім торкнутися інших, більш складних моментів. Запам'ятайте: якщо на ваш сайт зайде дитина, то зі змісту вашого тексту вона має зрозуміти, що таке карбюратори.
А ще залежно від концепції сайту можна сконцентрувати увагу на одному виді статей, але краще всього комбінувати декілька варіантів.
Отже, якими ж можуть бути ці варіанти?
Статті, які демонструють вашу експертизу. Пишіть про галузь, в якій розвиваєте свій бізнес, інновації й цікаві можливості, а також проблеми та їх рішення. Це покаже вашим потенційним клієнтам, що ви обізнані у сфері, в якій працюєте. А якщо такі статті будуть цікавими й читатимуться легко, це гарантує, що користувачі повертатимуться до вас на сайт знову і знову.
Наприклад, аудиторська компанія Baker Tilly Ukraine регулярно розповідає своїм клієнтам і гостям сайту про розвиток українського бізнесу і економіки в цілому. Серед їхніх останніх публікацій можна відшукати статті на теми, які будуть цікаві не лише клієнтам компанії, а й широкій аудиторії: наприклад, "Екзотика по-українськи: яку елітну продукцію пропонують вітчизняні фермери" і "Одягнути світ: попит на товари Made in Ukraine підштовхнув модну галузь до розвитку".
Новини. Вони мають бути на вашому сайті, залишається тільки вирішити, в якому вигляді — це можуть бути свіжі ідеї, події та відкриття. До того ж регулярне оновлення контенту на сайті корисне для SЕО — Google з великим задоволенням індексує такі сайти, і ви природним шляхом піднімаєтесь у списку видачі за запитом "купити карбюратор у Києві".
Огляди. Це те, що допоможе вашому клієнту відрізнити поганий карбюратор від хорошого. Чим детальніше і зрозуміліше ви розпишете все, тим більше вірогідності того, що відвідувач зацікавиться, почне вам довіряти і зробить замовлення. Створюйте чесні огляди, розповідайте не лише про плюси, але й про недоліки, та не забувайте пропонувати альтернативу зі свого ж прейскуранта.
Вважаєте, що те, чим ви займаєтесь — це нудьга для вашої аудиторії? Перестаньте так думати. Огляди української транспортної системи і агробізнесу теж можуть бути яскравими і привертати до себе увагу.
Інтерв"ю. Якщо у вашій галузі є визнані фахівці й знавці карбюраторів, обов'язково візьміть у них інтерв'ю і розмістіть у себе на сайті. Це залучить нових відвідувачів, допоможе утримати постійних і різко підвищить рівень довіри до вашої компанії, звичайно, якщо фахівець хороший.
Майстер-класи. Ще один варіант контенту, здатного залучати масову аудиторію. Розкажіть людям, як зібрати хитрий прилад самостійно, покажіть покроковий майстер-клас, демонструйте фотографії процесу.
Вважаєте, що нічого розповідати? Чудовий приклад: компанія Carefield детально розповідає у своєму блозі, як покроково організувати кооператив у селі.
А ось стаття на тему "Як створити колл-центр у магазині одягу" — про це пише "Модна справа", компанія з оптового продажу брендового одягу.
У будь-якому випадку незалежно від того, який формат ви оберете, стаття має бути цікавою, написаною легко і зрозуміло для користувача, навіть якщо в ній багато спеціалізованої термінології.
Колонки експертів
Популярність блогів щодня зростає, а все тому, що люди прагнуть бути ближчими до першоджерела, хочуть рекомендацій і вражень від живих людей і гнучкого якісного контенту, наповненого прикладами з життя, з хорошим авторським стилем і можливістю обговорити тему. Останнє — найважливіше. Люди хочуть висловлювати свою думку — дайте їм таку можливість! Можна запропонувати вести блог кваліфікованому фахівцеві компанії, а можна найняти окремого письменника-блогера, що розбирається в темі. Також можна зв'язатися з експертом і запропонувати співпрацю.
В якості платформи для блогу можна вибрати як окрему сторінку свого сайту, так і один з безлічі варіантів спеціальних блогових сервісів. Але краще створити окремий сайт-блог, на який можна буде залучати аудиторію за допомогою різних маркетингових інструментів.
Обов'язково треба зважати на специфіку контенту для блогів: теми — актуальні й небанальні, в них завжди має бути думка автора блогу, і якщо дозволяє тематика, непогано використовувати гумор. Також потрібно спілкуватися з гостями в коментарях, тому що це основна ідея, те, заради чого ви все затіяли.
Якщо немає ні сил, ані бажання або можливості вести власний блог, можна обмежитися гостьовими постами. Для цього потрібно буде домовитися з нішевими блогерами, що вони розмістять написаний вами пост у своєму блозі. Звичайно, при цьому варто вибирати тих, хто пише на потрібну вам тематику, тому що інформація про карбюратори в б"юті-блозі може збентежити відвідувачів. Хоча іноді провокаційний контент може давати неймовірні результати!
Відеоконтент
Відео зручне тим, що сприймається простіше і краще за текстовий формат. Наочність — це відразу "плюс стоп"ятсот" до довіри користувача.
Ролики можуть бути різними, починаючи від стандартних рекламних, приклади яких ми всі бачили по телевізору. Великий попит мають навчальні відео: користувачі часто шукають, як зробити те або інше, і подібні відео — шанс відповісти на найактуальніші питання і тут же запропонувати безпосереднє або альтернативне вирішення проблеми. Таке відео можна поєднувати зі статтею з майстер-класом. Оглядові відео варто комбінувати з тематичними статтями, а рекомендаційні чудово підійдуть для блогів.
До того ж відео може знайомити користувача з вашою компанією, тобто, іншими словами, воно може стати головним промоінструментом вашого бізнесу.
Наприклад, у страхової компанії "ІНГО Україна" є відео, в якому вони не лише розповідають про себе, а й показують результати своєї діяльності.
Але відео не обов'язково повинно розповідати про вас, головне — воно має бути цікавим і пізнавальним. Чудовий приклад такого відео є у інтернет-видання BusinessViews — у своєму ролику вони показують, на що ми витрачаємо свій дорогоцінний час:
Як показує досвід, користувачам особливо цікаві відеоогляди — це може бути огляд певного продукту, послуги чи навіть цілої галузі економіки або бізнесу. У компанії "ІНГО Україна", наприклад, є огляд ринку аграрного страхування:
Як альтернативу відеоконтенту можна використати гіфографику. Для тих, хто зовсім не в курсі — це картинки, що рухаються. Можна показати, наприклад, щорічне зростання попиту на певний товар шляхом заповнення певних сегментів діаграми. Чи продемонструвати на карті шлях сміття від конкретного міста до океану. Суть в тому, що гіфка — це міні-відео, вона теж привертає увагу, легко сприймається користувачем, але вимагає набагато меншого бюджету і з якоїсь точки зору простіших інструментів для створення.
Ще один дуже популярний тип відеоконтенту — вебінари. Проводячи вебінар, ви виграєте двічі. По-перше, у момент проведення заходу люди із задоволенням послухають ведучого, а головне, зможуть поставити питання, що цікавлять, в режимі реального часу. Важливо підготуватися заздалегідь і не приспати аудиторію. По-друге, вебінар завжди можна записати і виставити на сайті або у блозі як навчальний або оглядовий ролик.
Інфографіка
Більшість користувачів називають інфографіку просто — "картинки". Насправді ось ці "картинки" — чудовий варіант, щоб пояснити будь-які, навіть найскладніші статистичні дані та їх взаємозв'язок. Те, що зазвичай в тексті доводиться описувати в шести абзацах, на зображенні іноді можна показати трьома лініями. Інфографіка — це наочність, а наочно ми з вами сприймаємо все набагато краще. Використайте карти, щоб показати, куди постачається товар, діаграми і графіки для складних процентних і цифрових співвідношень і навіть просто іконки, що позначають чоловічків, коли говорите про населення або гендерні переваги.
Наприклад, за допомогою інфографіки можна ефектно розповідати про цікаві інноваційні відкриття. Юридична фірма AEQUO щотижня радує своїх фоловерів у Facebook саме таким контентом:
Добре, коли інфографіка не лише цікава та яскрава, а ще й корисна. Візуалізуйте майстер-клас, огляд або кейс — і користувач повертатиметься до вашої інфографіки безліч разів.
Переглянути в повному розмірі
Для того щоб створювати інфографіку, не потрібні спеціальні знання — зараз існує безліч сервісів, які пропонують створення інфографіки в режимі онлайн за допомогою конструктора. Завантажуєте дані, підбираєте дизайн — і можна викладати на сайт. Але є два мінуси таких додатків: майже всі вони платні та відрізняються обмеженим функціоналом, особливо візуальним. Тому, якщо ви не впевнені, що такий підхід вас влаштує, краще скористатись послугами дизайнера інфографіки.
Інфографіка TOP LEAD для "Юридичної газети". Переглянути в повному розмірі
Кейси
По суті кейс — це поетапна інструкція для вирішення певного питання. Від майстер-класу він відрізняється тим, що часто теми кейсів набагато глибші й складніші. Майстер-клас розповість, як зробити з втулки для туалетного паперу підставку для телефону, а кейс — як організувати міжнародну конференцію виробників втулок, щоб перетворити їх на клієнтів вашої втулкової фабрики. У кейсі описуються цілі й завдання — заради чого все відбувається, часто вказуються вихідні дані, щоб потім можна було порівняти результати, пропонуються інструменти, використані для досягнення поставлених цілей. Наприклад, щоб організувати конференцію, необхідно дати рекламу в ЗМІ, в інтернеті, в друкованих виданнях, і вона ще й може поділятись на різні види.
Можна продемонструвати SWOT-аналіз, що розповідає, в чому сильні й слабкі сторони проекту, провести аналіз конкурентів або аналогічних проектів, детально описати стратегію дій. По суті, кейс-сторі — це ваша історія успіху, в якій ви детально розповідаєте, чому маєте нахабство називати себе № 1 у конкретній ніші й пропонувати користувачам свої товари і послуги як найкращі, найкорисніші та найякісніші.
Є ситуація, є проблема, ось що ви зробили для її вирішення, а от які отримали результати — коротко структура кейсу.
Такий контент можна використати для створення прес-релізів, а це вихід на масові ресурси, такі як популярні онлайн- і друковані видання. Головне — не намагатися себе відверто рекламувати, а просто розповідати історію, як ви б розповідали її своїм друзям.
Презентації
Презентації — це вид контенту, який поєднує в собі візуальну і текстову частину. У житті ви можете обмежитися просто картинками і графіками, а решту розповісти аудиторії усно, на сайті ж роль спікера виконуватиме текст. Тому дуже важливо при створенні презентації враховувати, наскільки те, що зображено на слайді, відповідає тому, що на ньому ж написано.
Презентація може стати чудовим промоінструментом, що привертає увагу не лише клієнтів, але й бізнес-партнерів. Якісно зібрана презентація утримує увагу аудиторії так само, якби ви розповідали своїй аудиторії захоплюючу історію. До того ж її можна завантажити на свій сайт.
Презентація не припускає великої кількості текстової інформації: вона, швидше за все, має бути короткою і тезовою, аніж розгорнутою і детальною — для останньої існує розділ із статтями. Якщо просто, то забудьте про величезні текстові блоки на слайдах, це нікому не цікаво. Більше іконок і схематично оформленої інформації — й увага клієнта буде вашою від початку й до кінця.
Презентації вибирають люди, які хочуть швидко ознайомитися з тим, що ви пропонуєте, дізнатись про ваші плюси і мінуси, як це можна застосувати в співпраці. По суті, вони хочуть "проклацати" десяток слайдів і зрозуміти, що до чого. Якщо за цей час ви не задовольните їхній інтерес або їм стане нудно, швидше за все, ви втратите клієнтів.
Отже, з усього вищесказаного можна зробити наступні висновки:
- Для того щоб привернути увагу потенційного клієнта, обмежитись одним типом контенту навряд чи вийде, адже кожен з варіантів допомагає досягти певної мети. Експериментуйте.
- Користувачі люблять різноманітний, корисний і цікавий контент. Якщо ви робите щось нудне, з тим же успіхом можна не робити нічого. Пропозицій зараз безліч — ваш клієнт просто піде до конкурентів, що не примушують його позіхати.
- Люди люблять картинки. Відмовляючись від візуального контенту на сайті, ви втрачаєте все.
- Люди довіряють тому, що розповідають експерти. Нам усім потрібні авторитети, і це правильно — ми не можемо знати все на світі. Тож якщо ви не можете знайти хорошого фахівця, створіть його самі.
- Заробити довіру людей складно, а втратити легко, тому завжди перевіряйте інформацію, не перевантажуйте користувачів нав'язливою рекламою, проявляйте турботу — і люди з радістю допоможуть вам розвивати бізнес.