4 причини використовувати контент-маркетинг замість непомітної реклами
Знаєте, чому про вірусні рекламні ролики пишуть в новинах? Тому що рекламний ролик, який дивиться велика аудиторія — сам собою рідкість. Якщо раніше кожну рекламу гарантовано бачили мільйони телеглядачів, то сьогодні рекламний ролик, що збере декілька десятків тисяч переглядів на YouTube, вважається приводом для новини.
Що відбулося?
Всього 10 років тому було тільки декілька основних каналів, де можна було привернути увагу потенційних покупців: телевізор, преса, радіо, зовнішня реклама. І якщо людина сідала перед телевізором, то гарантовано бачила рекламу щопівгодини. А в журналі половина сторінок, які проглядав читач, могли бути рекламними.
Зараз увага потенційного покупця розсіюється і вислизає від рекламодавця по десятках різних каналів — соцмережі, сайти новин, поштові розсилки, пошукові системи. Впіймати увагу за допомогою реклами — неначе ловити косяк риб на вудку.
Які висновки з цього може зробити рекламодавець?
1. Звички споживачів змінилися — вони шукають цікавий контент
Рекламодавцям стало складніше заволодіти увагою людей: ті пропускають навіть дуже яскравий кадр або картинку, тому що бачать їх десятками і стали перебірливими.
Красномовний приклад зміни споживчих звичок — як люди вибирають дорогі товари на кшталт телефонів. Однієї реклами вже мало: вони приходять в магазин, дивляться товар, крутять його в руках, але купують потім в онлайн-магазині.
Навіть телеведучі перестали бути авторитетами — популярний блогер сьогодні викликає більше довіри, ніж, скажімо, Савік Шустер або Євген Кисельов.
Аде в цьому є плюси: уникаючи відвертої реклами або одноманітних передач, читачі та глядачі із задоволенням приділяють увагу цікавому контенту: відео, блогам, ґрунтовним статтям, інфографіці.
Тому великі компанії зміщують фокус маркетингу зі спроб привернути увагу рекламою на те, щоб утримати цю увагу за допомогою захоплюючого контенту. Вони створюють блоги, серії відео. А Nescafé навіть замінив свій корпоративний сайт на сегментовані блоги в Tumblr, щоб утримувати увагу молодшої аудиторії.
2. Споживачі самі вирішують, які повідомлення бачити
Люди втомилися від кількості повідомлень, які звалюються на них в інтернеті. Частину вони без роздумів відсікають "Адблоком", а ще частину не помічають — це називається "банерна сліпота". Більшість реклами відразу сприймають як нецікаву і осоружну, навіть якщо в ній насправді й проскакує важлива інформація. Ось через те важливо, щоб наповнення вашого ресурсу було якісним, корисним і привабливим — він має давати читачеві щось цінне.
3. Реклама переслідує читачів, а контент вони знаходять самі
Якщо реклама намагається відвернути увагу читачів від теми, що їх цікавить, і привабити іншою, то корисний контент сам є цікавою темою. Люди його знаходять і повністю концентрують на ньому увагу, якщо він допомагає розв'язати їхню проблему.
З технічної точки зору створити матеріали легко: все, що тільки побажаєте, буде написано на вашому сайті, намальовано в інфографіці, знято на відео і піде в розсилку підписникам. І тут важливо, щоб ці публікації та листи були цікаві вашим читачам — інакше вони відразу будуть закриті або полетять у кошик. Банальний звіт про те, що "Директор і два його помічники урочисто перерізували стрічечку нового магазину", викличе нудьгу на перших трьох словах. А ось якщо скласти корисний дайджест "Де купити дешеве взуття в твоєму районі", читачі зацікавляться, подивляться — і стовідсотково дізнаються про новий магазин.
Ще чудовий спосіб донести складну інформацію до аудиторії так, щоб її осмислили — інфографіка і відеографіка. Половина мозку займається обробкою візуальної інформації, а 70% рецепторів розташовані в очах — ми сприймаємо світ в основному за допомогою зору. Візуалізація збільшує бажання подивитися матеріал на 80%.
4. Корисний контент привертає увагу до бренда
І в цьому майбутнє маркетингу: забути про маніпулювання потенційним покупцем і допомагати йому. За допомогою корисного контенту ви зможете стати постійним джерелом інформації про якусь сферу або продукт.
Оцініть: реклама здатна утримати увагу на 10–15 секунд, а цікаву статтю люди готові читати і по 10 хвилин. Більше того, вони поділяться нею у соцмережах і повернуться на ваш сайт, щоб проглянути більше публікацій і знайти ще щось цікаве.
Хороший контент посилює... навіть ефективність реклами, що, як ми розуміємо, ви все-таки будете використовувати. За результатами дослідження компанії сomScore, реклама, розміщена на ресурсах з преміум-контентом, частіше привертає увагу читачів і переконує їх в тому, що рекламований бренд якісний і надійний. Ось чому важливо представляти свою рекламу на ресурсах з дуже хорошим контентом.
Коли вам потрібно привернути увагу до свого продукту, використайте контент-маркетинг — це забезпечить увагу аудиторії. Інформативні та цікаві матеріали розходяться по інтернету за лічені години, збираючи тисячі лайків і репостів.
З точки зору маркетингу, основна перевага контенту полягає в тому, що рекламодавець отримує тисячі переглядів і увагу аудиторії безкоштовно!