Інфографіка замість фото і таблиць: як ми переосмислили річний звіт нафтогазової компанії
XP Group — компанія, яка видобуває нафту та газ в Румунії та Україні. Вона інвестує в старі родовища та робить їх більш продуктивними, безпечними та екологічними.
Ми допомагали XP Group в роботі над звітом за 2022 та 2023 роки.
XP Group має звітувати про свій вплив на довкілля
Компаніям, які працюють у складних або суспільно важливих індустріях, потрібно пояснювати стейкхолдерам свою діяльність і свій вплив незалежно від того, чи вимагає цього закон. Особливо важливо говорити про це з громадами, у яких вони працюють, щоб убезпечити себе від маніпуляцій, а також з журналістами, від яких значною мірою залежить образ компанії у суспільстві.
Для компанії звіт про сталий розвиток — це головний документ, який дає змогу відслідковувати прогрес та розповідати про свою роботу зацікавленим сторонам. Кожна корпоративна презентація XP Group має посилання на звіт, його презентують на ділових зустрічах та конференціях, а для того, щоб коротко продемонструвати головні цифри та факти зі звіту, компанія використовує трифолд — невелику лаконічну брошюру, що містить резюме звіту.
Від XP Group ми отримали текст звіту, а також повну свободу дій.
Раніше звіт не міг зрозуміло пояснити позитивний вплив на стейкхолдерів
Звіти за попередні роки (тут за 2021) — це майже 100 сторінок тексту, який перебивають фото та таблички. Власне, він містив всю потрібну інформацію, але треба було витратити багато часу на те, щоб знайти її у звіті, і це було під силу хіба що чиновникам, експертам або дуже терплячим журналістам.
Але звіт про сталий розвиток має розрахований на значно більшу кількість читачів, і різні цільові аудиторії мають різні потреби в інформації.
Тепер він став зручним та зрозумілим для різних аудиторій
Щоб зробити звіт зрозумілим і корисним, ми діяли в кількох напрямках.
Передали суть XP Group за допомогою кольорів
Ми обрали яскраву і оптимістичну колірну гаму, яка відображає ідею позитивного впливу діяльності компанії на довкілля.
Надали звіту зручну структуру
Звіт отримав просту та зрозумілу структуру, а pdf-версія у змісті тепер має гіперпосилання на відповідні розділи.
Оскільки багато стейкхолдерів не читають весь звіт, а лише проглядають його і вишукують у ньому потрібну для них інформацію, ми допомогли їм, просигналізували про те, що шукана ними інформація саме тут. Для цього ми додали помітні шмуцтитули, які відкривають розділи, колонтитули на кожній сторінці, підзаголовки та виноски з важливими числами та фактами.
Проілюстрували головні меседжі, факти та концепції
Ми виділили і підкреслили найважливіше не нудними булітпоінтами, а зрозумілими візуалізаціями. Десь це були логічно пов"язані з текстом іконки, десь головні цифри виділені акцентним шрифтом та кольором. В окремих випадках ми ілюстрували складні технічні й фінансові аспекти роботи XP Group за допомогою графіків і інфографік.
Завдяки цьому у звіті стало менше тексту та табличок, які можуть сприймати лише профільні експерти. Звіт став більш дружнім до жителів громад, у який працює XP Group, журналістів, активістів та інших зацікавлених сторін.
Показали результати позитивного впливу на довкілля
Окремо ми візуалізували показники, які про це свідчать, наприклад, обсяг скиду стічних вод або обсяг перероблених відходів.
Річний звіт — документ, який компанія буде використовувати весь рік при багатьох нагодах. Документ, який впливає на те, які потенційні партнери та кредитори ухвалять щодо вашої компанії. Якщо ви готуєте річний звіт, потурбуйтесь про те, щоб він мав власне унікальне обличчя, був добре структурований, зрозумілий, візуально привабливий. Такий звіт гідно представить компанію за будь-яких умов.