Що саме Google оцінює у вашому корпоративному блозі у 2019 році
Google оцінює сайт за близько 200 критеріями, але всі вони мають різний вплив на те, яке місце посяде сайт у результатах видачі: якісь критерії є більш значущими, якісь — менш. Точний перелік усіх критеріїв знають хіба що розробники пошукової системи. Але засновуючись на офіційній інформації від компанії та досвіді експертів, можна зробити деякі висновки про те, як треба діяти брендам та медіа, які хочуть, щоб посилання на їхній сайт з"являлися серед перших результатів пошукової видачі.
Google перевіряє, наскільки сайт корисний для читачів
Для пошуковика важливо, щоб сторінки сайту, які він показує користувачам, були для них цікавими та корисними. Тому Google оцінює, як користувачі ведуть себе на сайті, і на основі цієї оцінки штучний інтелект RankBrain приймає рішення: якщо людина затримується на сайті, то знайшла там щось корисне для себе, і цю сторінку треба показати вище у результатах видачі; а якщо відразу закриває вкладку, то там немає нічого корисного, отже посилання на цю сторінку можна сховати подалі.
Тому займайтесь освітою клієнтів, а не продажами. Потрібен контент, який дає читачам знання
Що ж буде цікаво та корисно читачам вашого корпоративного блогу? Треба зрозуміти, що його відвідувачі — це посадові особи компанії, які намагаються вирішити її проблеми, оптимізувати роботу або зрозуміти, як отримати більший прибуток. Тому за відповідями на ці питання вони йдуть до Google, а потім, можливо, потраплять на ваш сайт. Це будуть такі питання: як перевірити, чи підлеглі не займаються шахрайством або чи потрібен їхньому бізнесу аудит (залежно від того, де вони знаходяться на воронці продажів), або як побудувати систему управління клієнтами (варіант для більш обізнаного менеджера — чи потрібна компанії CRM), або як офісу економити на комуналці. Це — важливо, а не новини вашої компанії чи вартість ваших послуг. Вартість послуг вони будуть шукати пізніше, коли зрозуміють все про аудит/CRM/економію.
Відповідно, посилання на ваш сайт будуть посідати перші місця у пошуковій видачі тоді, коли його контент даватиме відповіді саме на ці питання, які щодня турбують ваших потенційних та наявних клієнтів.
Західні компанії готують такий контент для свого сайту, який відповідав би на питання клієнтів.
Google оцінює авторитетність сайту
У своїх судженнях про сайт пошуковик покладається не лише на штучний інтелект, а й на думку спеціально навчених людей, які формують вигляд першої сторінки результатів видачі. Гайдлайни для цих співробітників підтверджують, що важливими критеріями, за якими сортуються посилання, є досвід, авторитетність та надійність сайту. Особливо якщо мова йде про сайти, які надають медичні, фінансові та юридичні послуги.
Якби для пошуковика не була важливою надійність інформації, сайт юридичної компанії міг би потрапити на перші позиції, навіть публікуючи маячню, яка гарно та серйозно звучить. Але вона важлива, і тому, щоб завоювати авторитет у читачів та пошуковика, ваш контент має бути професійно якісним та доступним для розуміння тих, хто не знається на цій темі.
Важливо, щоб читачам було комфортно знаходитись на сайті
Навіть якісні, корисні та зрозумілі статті не виведуть сайт на високі позиції, якщо він виглядає так, ніби його робив нетверезий програміст під час коротких перерв між святами.
Одне з найважливіших правил Google — сайт повинен робити життя кращим. Якщо сайтом незручно користуватись, життя кращим не стане.
Вимоги до зручного сайту такі: логічна та зрозуміла навігація, короткі URL сторінок із ключовими словами, однаковий контент не дублюється на різних сторінках, є карта сайту, сайт має мобільну версію та завантажується швидко (ось інструмент Google, який допоможе перевірити швидкість завантаження та дасть поради щодо того, як її збільшити).
Сайт обов"язково має бути оптимізований під мобільні пристрої. Адаптивність — це наразі один з найважливіших критеріїв оцінки (Mobile First Index), який впливає на позицію вашого сайту у пошуковій видачі.
Треба посилатися на якісні, авторитетні та швидкі сайти
Посилання, які ви ставите у статтях — один з трьох найважливіших факторів для пошуковика.
У яких випадках ставити посилання та на які сайти посилатися? Коли ви висловлюєте свою думку — підтвердіть її якісними джерелами чи думками інших експертів. Коли наводите дані — поставте посилання на джерело, щоб читачі могли їх перевірити. Коли розповідаєте про факти, ідеї та концепції — на сайти, які дадуть читачам додаткову інформацію.
Перейдіть на протокол https
Для Google важлива безпека даних користувачів, тому серед критеріїв, за якими пошукова система оцінює сайти, є підтримка більш безпечного протоколу передачі даних https. Якщо ваш сайт досі використовує старий протокол http, це треба виправити та перейти на https. І хоча це не основний критерій для Google, але введіть будь-який запит у пошуковий рядок: на перших позиціях, найімовірніше, будуть саме сайти з https.
Ок, те, що без якісного контенту пошукова оптимізація марна, зрозуміло. Але який саме контент готувати? Ми про це детально писали у статті "Что такое контент и как он помогает привлекать внимание аудитории к вашему бизнесу". А ще — експериментуйте. Наприклад так, як експериментує з контентом Red Bull.
Якщо ви не впевнені, з чого саме почати та який контент запропонувати своїй аудиторії, зверніться до професіональної команди Top Lead. Ми вже багато років робимо корисний та актуальний контент на різноманітні теми для компаній з різних галузей, починаючи від аудиту, закінчуючи адресною доставкою. Тисніть на банер, залишайте заявку, і ми зробимо контент, який сподобається вашій аудиторії і дозволить налагодити з нею довірливі стосунки: