Ось чому ваші звіти та аналітичні записки не працюють — і як це виправити
Соціологія каже, що складні теми на часі навіть під час війни
Якщо ваша організація адвокатує зміни в законодавстві, працює з темами рівності, захисту довкілля, відбудови, іншими ціннісними або складними темами, у вас могло скластись враження, що вони цікаві лише невеликій частці людей. "Не на часі", "спочатку треба виграти війну", "а хіба у жінок мало прав?", "грантожери" — знайомо?
Але опитування показують, що 95% українців вважають тему захисту довкілля важливою. А 70% вважають, що ЛГБТК+ люди повинні мати ті ж самі права, що й решта громадян.
Більшість форматів комунікації не доносять меседжі швидко та ефективно
Стратегії на 200 сторінок навряд допоможуть отримати фінансування навіть дуже важливого проєкту. Звіт з величезними текстами та табличками не приверне уваги мільйонів людей. Його прочитають лише експерти та найбільш вмотивовані люди (хіба що ви прийдете в гості до блогера з мільйонними охопленнями).
Так виглядає типовий важливий звіт: 154 сторінки тексту. Це звіт Єврокомісії про прогрес України в наближенні до ЄС.
Інфографіка: 6 причин успіху цього формату навіть в найбільш складних темах
1. Чіпляє око. Більшість контенту — це тексти, навіть в Телеграмі та X, які пристосовані до короткого контенту. Візуальний контент у стрічці відразу привертає увагу і змушує на ньому зосередитись. Власне, причина популярності TikTok саме в тому, що відео — це різновид візуального контенту, а ще тому, що це короткий контент (як і інфографіка).
2. Легко сприймається. Продумана інфографіка — це система, в якій кожен елемент підсилює інший. Вона складається з вдало підібраних візуальних форм, акцентного і допоміжних візуальних елементів, простого і лаконічного заголовка, коротких текстових вставок. Поєднані разом, ці елементи зрозумілою мовою доносять потрібний меседж.
Наша робота для Forbes Ukraine
3. Добре запам"ятовується. Контент, який виділяється в загальному потоці інформації та є легким для розуміння, відразу врізається в пам"ять, а потім швидко виринає в потрібний момент.
4. Дає змогу пояснити будь-що. За 12 років роботи у візуальних комунікаціях ми робили проєкти на будь-які теми, від процесу портової інфраструктури до цифрової трансформації бізнесу та змін в законах. І ґрунтуючись на власному досвіді впевнено говоримо: немає теми, яку неможливо передати візуальною мовою.
Наша робота для адвокатування законопроекту про локалізацію
5. Дає швидку відповідь на питання, швидко вкладає думку в голову. На прочитання однієї сторінки йде принаймні кілька хвилин. Вдумливе читання звіту на 100 сторінок займає принаймні пару годин. Подкаст чи відео, в якому можна розкрити питання зі звіту, триває принаймні 30 хвилин. Перегляд інфографіки — це 10-20 секунд. Серія інфографік здатна швидко передати найважливіші тези 100-сторінкового звіту.
6. Вірусно поширюється. Медіа голодні на контент. Але у журналістів чи адміністраторів каналів немає часу читати довгі документи. Інфографіка задовольняє бажання медіа опублікувати корисний, швидкий для сприйняття, вірусний контент.
Ось кілька прикладів успішної інфографіки про складні, важливі, ціннісні питання
Для Yasno під час масштабних відключень світла ми підготували комунікаційну кампанію щодо того, як працює енергосистема, як енергетики усувають пошкодження та чому обмежують постачання електроенергії. Загальна кількість переглядів інфографіки з цієї серії перевищує 20 мільйонів.
Ця інфографіка черговий раз набрала мільйон переглядів саме в той час, коли ми готуємо цю статтю (і коли росіяни обстрілюють нашу енергетику). Медіа запам"ятали, що ця інфографіка дає відповідь на важливе питання, і постійно її використовують).
Наша нещодавня робота — друге видання інфографічного дослідження про вплив війни на довкілля. Контент першого видання має 10 мільйонів переглядів. Його, як і перше видання, представили на Конференції ООН зі зміни клімату, українські посадовці використовують його для комунікації шкоди для довкілля та потреб у відновленні.
Для команди RebuildUA, яка аналізує масштаб руйнування окупантами української інфраструктури, візуалізували звіти про стан населених пунктів та про потреби у відбудові.
За допомогою дослідження Digital Tiger комунікували на західну аудиторію стан української IT-індустрії під час війни та розбивали міфи, які склались у вестернів про ситуацію в Україні.
В нашому каналі UA War Infographics просто пояснили ситуацію з виборами під час воєнного стану. Кілька законів на одному слайді!
Пояснювали цифрову трансформацію України — створили повний гід з трансформації для бізнесу.
Для підлітків пояснили, що таке Конституція, чому її важливо знати, як працює держава — створили візуальний гід по Конституції.
Ми робимо такі проєкти прямо зараз
Жінки для жінок про бізнес. Освітній проєкт про те, як побудувати ефективний бізнес. Досвідом поділяться жінки, які це вже зробили.
Зелене відновлення України. Експлейнер, який буде містити кейси зеленого відновлення та практичні інструкції щодо різних його аспектів.
Як військовим повернутись до цивільного життя. Практичний посібник для військових та їх близьких.
Гід по підприємництву для ветеранів. Візуальний посібник для ветеранів по старту та веденню бізнесу.
То що, кинути звіти та робити інфографіку?
Інфографіка не замінює довгих аналітичних звітів. Та кожна аудиторія потребує індивідуального підходу. Довгий текстовий звіт — в штаб-квартиру чи поштову розсилку для експертів (але і його також розбавте інфографікою, щоб акцентувати увагу та спростити розуміння). А з широкою аудиторією, заради якої ви працюєте, заради якої ви відстоюєте принципи відкритого суспільства та рівноправ"я, комунікуйте так, щоб вона вас зрозуміла з першого погляду — тобто за допомогою інфографіки.