Кейс "Укртелекому": як пояснити інновації у великій компанії та їх вплив на клієнтів
Як правило, звичайний клієнт не розбирається в тому, що і як працює. Він звик, що інтернет і телефон є, решта його не цікавить. Тому пояснити суть змін у світі технологій такому клієнту здебільшого нелегко. Але розповісти про інновації найважливіше, оскільки вони покращують якість життя і розвивають ринок, а не просто змінюють послуги.
"Укртелеком" — системна компанія на ринку телекомунікаційних послуг. Вона володіє кабелями, по яких інтернет потрапляє в Україну, лідирує на ринку швидкісного інтернету і фіксованого телефонного зв'язку, у неї найбільша магістральна мережа передачі даних у країні.
Компанія отримала $400 млн інвестицій для модернізації мережі від China Development Bank, а також технічну допомогу від Huawei. Це найбільший внесок у телекомунікаційну галузь за всю історію України. Ці гроші компанія планує витратити на оновлення устаткування.
Модернізація за рахунок отриманих інвестицій дозволить збільшити швидкість інтернету, поліпшити стабільність сигналу, розширити інтернет-покриття, запустити нові послуги, збільшити стабільність роботи всієї мережі, зменшити найближчу милю — відстань від останнього мережевого вузла до клієнта. Таким чином, інвестиції в сферу телекомунікацій допоможуть підняти Україну в рейтингу конкурентоспроможності та інноваційності.
З читачем потрібно розмовляти його мовою
Нашим завданням було донести масштаб майбутніх змін і показати їх вплив на клієнта. Для цього ми вибрали формат брошури з інфографікою. У роботі акцент зроблено не на інвестиціях, а на тому ефекті, який отримає користувач послуг "Укртелекому". Ми відштовхувалися від того, що близько клієнтові — гаджети, швидкість інтернету і нових послуг, які будуть йому доступні після модернізації.
У інфографіці ми відтворили двір і квартиру звичайного українця, а у виносках розповіли, які зміни чекають на нього: завантаження музичного альбому за 3 хвилини, безперебійна робота інтерактивного ТБ в надвисокій якості, стабільна робота мережі.
Окремо ми пояснили значення цих інвестицій і нововведень для загального економічного розвитку країни. Для цього ми порівняли нинішню позицію України в GLOBAL COMPETITIVENESS INDEX і GLOBAL INNOVATION INDEX з прогнозованою на 2019 рік, після проведення модернізації. На додачу розповіли, за рахунок чого Україна поліпшить позицію в цих рейтингах.
Інвестиція в IT — показник того, що інвестори готові вкладати гроші в українські компанії. Щоб довести це твердження, ми порівняли суму інвестиції з іншими показниками.
Важливо, щоб створений контент помітили, зрозуміли і оцінили. Інакше навіщо витрачати час і зусилля на те, що пройде повз читача? Іноді доводиться доносити цільовій аудиторії незрозумілі для неї думки. Щоб робити це ефективно, потрібно використати близькі їй приклади і порівняння. Для цього перш за все необхідно зрозуміти, що хвилює читачів статті, інфографіки або звіту. Іншими словами, треба подивитися на світ їхніми очима.