Як та навіщо Ощадбанк будує репутацію в TikTok
З 2014 року оцінка іміджу та бренду Ощадбанку включає показник "Наскільки помітні зміни в банку". Банку потрібно було на відкритому ринку, серед тих людей, які не є клієнтами банку, сформувати новий сучасний імідж, який би привернув увагу молоді.
Ідеальним майданчиком для цього виявились соцмережі: саме там присутня нова для Ощадбанку аудиторія, переважно молода, просунута та платоспроможна. Ще одна перевага в тому, що в різних соцмережах — різні за віком, вподобаннями та життєвою позицією аудиторії, що саме по собі є таргетингом.
Директорка департаменту маркетингу Ощадбанку Олена Ковальська розповіла нам, як банк наважився зайти в наймолодшу та найменш вивчену соцмережу TikTok.
Дивіться повний запис мітапу:
Ощадбанк активно присутній в Фейсбуці, де має найбільшу серед українських банків кількість підписників. З початку 2018 року банк почав освоювати Інстаграм і зараз має там понад 30 000 підписників. В 2019 році до списку додався Ютуб, де за час карантину була створена відеобібліотека з інтернет-банкінгу. А нещодавно до списку соцмереж, в яких можна знайти Ощадбак, додався ще й TikTok, де зараз майже 100 тисяч підписників.
Що Ощадбанк робить в TikTok та що це дає?
Якщо більшість контенту, який робить Ощад, демонструє зміни в банку тим, хто про нього вже знає, у TikTok завдання інше — показати його аудиторії, що такий банк взагалі існує.
Ядро цієї мережі — це покоління Z, люди віком 16-24 роки. Вони мало що, або навіть нічого не знають про Ощадбанк та зовсім не потрапляють під образ звичайного користувача його послуг. Тому важливо привернути їхню увагу та побудувати у них певне бачення та знання бренду.
Рішення спробувати TikTok як майданчик для контенту було не раптовим та не швидким. Може здатися, що це — експеримент, але він відповідає омніканальній стратегії банку: присутність у всіх мережах, де є цільова аудиторія.
Попри те, що контент для TikTok увійшов в контент-стратегію Ощадбанку, з"явився він лише завдяки ініціативі SMM-команді. І її сьогоднішнє завдання — вивчити, як працює соцмережа, її алгоритми, та побудувати про неї систему знань. Поки що цьому не можна ніде навчитися — лише емпірично. Але команда просувається досить успішно.
Наприклад, в травні вийшов ролик, який набрав понад 19 млн переглядів та став основою для інших трендових відео.
@oschad
TikTok — соцмережа, відкрита для бізнесу
В основному це майданчик для розважального контенту. Проте серйозний контент також є — нехай і в невеликій кількості у порівнянні з іншими. Поки що бізнес не зрозумів, як можна використати цю соцмережу для власних цілей, а експериментувати готові не всі. Тому конкуренція досить невисока. Але потенціал здається значним — лідери TikTok мають близько 43 млн підписників.
Прямої залежності між кількістю підписників та охопленням в TikTok немає. Але на охоплення впливає те, наскільки відео додивляються до кінця. Тому наприкінці має бути щось цікаве — кульмінація чи неочікувана розв"язка.
Зараз TikTok для Ощадбанку не забирає бюджет. Всі показники, які має банк в цій соцмережі — органіка. SMM-команда вигадує, знімає та монтує ролики власними силами на телефон. І це дає свободу для експериментів: поки в напрямок не вкладаються гроші, можна спробувати різні підходи. І це — найкращий спосіб розкручувати контент: взяти співробітників, яким цікаво, і провести експеримент із витратами лише часу і таланту.
Серед українських брендів TikTok освоюють також такі бренди-першопрохідці як Intertop та Citrus. На Intertop підписано біля 90 тисяч людей, мережі електронної техніки "Алло" та "Citrus" мають майже 84 та 20 тисяч підписників відповідно. Тож Ощадбанк навіть трохи обігнав топові технологічні компанії, які також використовують принцип омніканальності, відчувають тренди та залучують молоду аудиторію.
Робити різний контент для різних каналів — досить непроста задача, але приклад Ощадбанку показує, що це цілком можливо. Головне — бути готовим до "довгої гри" та мати конкретні цілі.
Якщо ви теж хочете використовувати якісний контент у своїх бізнес-цілях, але немає ідей та часу на його створення, зверніться до Top Lead. ми зробимо для вас корисні та яскраві матеріали, які привернуть увагу вашої цільової аудиторії та приведуть до вас нову. Натисніть на банер та розкажіть нам про себе, і ми запропонуємо вам оптимальне рішення: