Історія успіху: особливий контент-маркетинг від Marks & Spencer
Класичний бренд одягу Marks & Spencer, який існує вже понад 130 років, дуже довго опирався повноцінному входженню в сучасний цифровий світ. Нещодавно річ від Marks & Spencer можна було купити лише в самому магазині або ж на Amazon. І тільки в лютому 2014 року компанія нарешті запустила свій веб-сайт. І треба сказати, запуск власного веб-ресурсу став для компанії не просто пересічною подією, а початком нової ери розвитку та успіху.
Хочете знати, що керівництво насправді зробило для своєї компанії в той момент, коли вона переживала не найкращі часи? Як їм вдалося повторно закохати мільйони людей у свій одяг за допомогою блогу і декількох вартісних ідей? Це варто прочитати.
РОБИ ЦЕ КРУТО АБО НЕ РОБИ ВЗАГАЛІ
Блог сьогодні є майже у кожної компанії. Але одна річ — постити щось з необхідності, і зовсім інше — зробити з блогу справжній шедевр, який можна порівняти з дорогим глянцевим журналом, як це зробили M&S. Розділ "Стиль та Життя" — редакційне серце ще зовсім юного сайту M&S. Це незвичайний вид блогу, адже свіжим контентом його наповнюють відомі журналісти, улюблені всіма знаменитості та імениті редактори. Круто, правда?
В одному зі своїх інтерв'ю керівник відділу онлайн- та цифрового маркетингу Лу Джонс зазначив: "Контент — це як продавець-консультант, який сидить на сайті та створює умови для здійснення покупок". Так ось, читати блог M&S — це ніби духи від Chanel вам допомагала вибирати сама Коко Шанель.
У підсумку — майже півтора мільйони зареєстрованих користувачів вже через кілька місяців після створення сайту! Всім би таких результатів.
А зараз давайте згадаємо, як M&S залучав покупців до створення свого сайту. Там є чому повчитися.
ПОРУЧ ІЗ ВИДАТНИМИ МИ САМІ СТАЄМО ВИДАТНИМИ
Свого часу у відомої на весь світ компанії Marks & Spencer виникла серйозна проблема: кілька років поспіль спостерігався дуже низький рівень продажів, і з кожним роком він падав все стрімкіше. А потім раптово продажі злетіли вгору, ніби з трампліну! Такий ефект мала модна кампанія "Славетні жінки", яку бренд представив влітку 2013 року. Обличчям бренду стала не знаменитість, як це прийнято, а ціла палітра жінок різного віку, комплекцій та расових приналежностей. І кожну з них M&S зумів зробити видатною. Мільйони людей в усьому світі дізнались їхні імена, тисячі намагалися слідувати їхньому стилю в одязі.
Крім того, що ідея призвела до такого необхідного сплеску популярності бренду, це допомогло компанії краще зрозуміти свою цільову аудиторію, зблизитися з нею.
Пам'ятайте, що є тільки один спосіб дізнатися, наскільки хороша ваша ідея — реалізуйте її!
РОБИ СВІТ КРАЩИМ, ЧИМ БИ ТИ НЕ ЗАЙМАВСЯ
Чи може одяг робити світ кращим і добрішим? Компанія M&S сказала "Так!" і довела це на практиці.
"Купуючи одну річ, віддай одну річ" — так звучить слоган проекту Shwopping. Головна його мета — надання посильної допомоги всім, хто її потребує. Компанія закликає до цього і своїх покупців. Одяг, зібраний в рамках цього проекту, був відданий в якості гуманітарної допомоги тим, хто живе за межею бідності. Як ви думаєте, скільки людей відгукнулося?
За перший рік дії акції покупці магазинів пожертвували 6,9 млн одиниць речей на загальну суму близько 4,5 млн фунтів стерлінгів.
А в минулому році до цієї акції приєдналися знаменитості. В готелі Marble Arch в Лондоні M&S провели захід Shwop Shop, де будь-хто міг отримати річ з гардеробу свого кумира, віддавши свій одяг на благодійність. Ця ідея прийшлася до смаку дуже і дуже багатьом.
Проект Shwopping довів дивовижний факт: коли показуєш комусь, що робити добро просто, ідея поширюється як вірус.
M&S зумів своїм особливим способом надихнути споживачів на добрі справи і тим самим здобув нових шанувальників.
КРАЩИЙ ПОРАДНИК — ВАШІ СПОЖИВАЧІ
Одна з небагатьох реклам, яку із задоволенням дивляться споживачі — та, що запускається перед зимовими святами. Красиві кадри, сімейні цінності, казкові персонажі, відчуття любові і свята — людям це до душі, люди хочуть бути частиною цього. В M&S вирішили долучити глядачів до створення різдвяного відеоролика. Вони зробили наступне: за якийсь час до початку святкової кампанії її автори запустили короткий анонс майбутнього ролика за мотивами казки "Аліса в країні чудес", де попросили глядачів допомогти вибрати ім"я песику, який зіграє головну роль.
Ідея мала неймовірний успіх. 23 мільйони переглядів в перший же день, 300 тис. нових підписчиків на Facebook. За голосуванням по вибору імені для майбутньої зірки стежила навіть газета The Guardian!
У результаті, тер'єра назвали Сяйво. Але головне тут зовсім інше: безпрецедентний сплеск уваги з боку глядачів, і їхнє щире бажання стати частиною того, що робить Marks & Spencer.
M&S показали, що реклама може стати якісним та цікавим відеоконтентом, а не просто способом викинути гроші. Цей ролик з тер'єром на ім"я Сяйво досі набирає перегляди на Youtube без будь-яких додаткових вкладень.
Тому робіть щось для людей, а не для виконання маркетингового плану.
M&S досить пізно включився у гру, та й рухається не так стрімко, як більшість молодих компаній. Однак за всіма показниками компанія вибрала вірний напрямок, щоб повноцінно заявити про себе в онлайн-світі.