B2B-маркетинг і контент-маркетинг: цифри, показники, ефективність
Популярність контент-маркетингу неухильно зростає, завойовуючи все більше визнання маркетологів B2B-сектору. Розмір інвестицій збільшується, як і кількість каналів для поширення контенту. Це пов'язано з тим, що такий маркетинговий прийом чудово окупає вкладення і користується довірою у цільової аудиторії. За результатами опитування Brightcove і the Content Marketing Institute, біля 58% маркетологів (що на 4% більше, ніж торік) планують збільшити бюджет на контент-маркетинг впродовж наступних 12 місяців.
Чому контент-маркетинг ефективний
По суті, контент-маркетинг — це формат маркетингу, який має на увазі створення і поширення медійного контенту й публіцистики для залучення клієнтів. Подібна Інформація може бути представлена безліччю способів і форматів, в тому числі за допомогою новин, відео, електронних книг, інфографіки, дослідження, путівників, формату "питання — відповідь", публікацій у пресі, фотографій та ін.
За останні декілька років до цих каналів додалися і всілякі сайти, блоги, соцмережі, цифрові медіа, онлайн-семінари, підкасти та інтернет-конференції.
Цілі та завдання контент-маркетингу
Основне призначення контент-маркетингу не продажі, а створення міцного зв'язку з реальними і потенційними клієнтами. Надаючи актуальну і достовірну інформацію без нав'язливого спонукання придбати товари і послуги, цей формат маркетингу допомагає вибудовувати довіру до бренда набагато швидше і ефективніше, ніж більш прямі методи, які багатьом видаються надокучливими.
Клієнти, отримавши доступ до цінної й цікавої для них інформації, більше довіряють джерелу, оскільки впевнені в його обізнаності та, що дуже важливо, у неупередженості (оскільки відсутнє агресивне спонукання до купівлі).
Корисні цифри зі світу контент-маркетингу
Вищеназване опитування вказує бізнесу на особливу ефективність контент-маркетингу як інструменту нарощування мережевого трафіку і збільшення продажів. За результатами дослідження, близько 30% маркетингового бюджету B2B-сектору сконцентровано саме на контент-маркетингу. Близько 93% участников бізнес-сектору використовують цей формат, а 42% вважають його ефективним або дуже ефективним.
В цілому ж B2B-маркетологи використовують 13 тактичних каналів зв'язку з аудиторією. Біля 87% використовують медіа, 81% — статті, 80% — розсилку. 76% контенту доводиться на блоги і така ж частка — на заходи, 73% — на тематичні дослідження і стільки ж — на відео.
Перепони для контент-маркетингу
Щоб отримувати необхідний ефект контент-маркетингу, слід знати, як правильно оперувати інформацією. Близько 95% маркетологов поділяють контент на сегменти, 65% використовують тренди конкретної галузі, 59% — профілі відповідальних осіб, 55% — характеристики компанії, 43% — стадії купівельного циклу.
Окрім сегментації маркетологи також стикаються з перешкодами, і найбільш серйозні з них — це нестача часу (69%), недостатня кількість контенту (55%), проблеми якості й "чіпкості" контенту (47%) і нестача виділеного бюджету (39%).
Як підвищити ефективність контент-маркетингу
Щоб використати цей маркетинговий інструмент з максимальною віддачею, слід чітко визначити мету компанії. Більша частина B2B-маркетологів (біля 93%) кінцевою метою контент-маркетингу визначає лідогенерацію. Це ж стає і головним критерієм ефективності формату разом з показниками виконання, впізнаваністю й іміджем бренду та ін. Для відстежування показників використовується мережевий трафік, співвідношення нових продажів і клієнтів, а також активність у соцмережах.
Значна частина маркетологів (84%) також відзначає необхідність мати стратегію, чітко викладену письмово, оскільки її відсутність призводить до різкого і значного зниження показників ефективності.
Значення контент-маркетингу та його майбутнє в B2B-секторі
За оцінками експертів, частка соціальних мереж і медіа для поширення контенту, орієнтованого на B2B-клієнтів, у майбутньому тільки зростатиме. Порівняно з минулим роком кількість платформ, що широко використовуються, вже зросла на 16% (збільшилась з 5 до 6).
У топ медіаплатформ, що найбільше показали зростання, входить сервіс під назвою SlideShare, який дозволяє користувачам ділитися презентаціями та інфографікою (40% у цьому році проти 23% торік), а також Google (55% проти 39% у 2012-му) і всім відомий Instagram (зростання з 7% до 22% за останній рік). Вже очевидно, що ці цифри надалі тільки зростатимуть, спонукаючи все більшу кількість маркетологів використовувати цей формат.
По материалам mediapost.com