5 звітів, які перемогли на міжнародних конкурсах, і що принесло їм визнання (щоб ви повторили це у своєму звіті)
Початок 2025 — гаряча пора з роботи над річним звітом за 2024. Впевнені, що в пошуках натхнення та найкращих практик ви вже переглянули свої звіти минулих років та приклади інших компаній. А ви дивились звіти, що перемогли на міжнародних конкурсах? Ми зробили це вас.
Хоч ми не можемо покопирсатись в головах членів журі, та деякі ознаки відразу говорять, що перед нами хороша робота, здатна посісти перше місце.
Стаття буде оновлюватись.
Ламповий звіт, який доводить важливість концепції та деталей
Звіт компанії: Pilsenský Prazdroj, виробника пива.
Автор звіту: Boomerang Communication.
Конкурс та номінація: Content Marketing Awards, найкращий річний звіт (фіналіст).
Чому звіт отримав нагороду. Робота, яка видає, що за нею стоїть серйозна робота над концепцією: колірна гама звіту повторює кольори пляшки та ячменю; якісні фотографії показують пиво, виробничі потужності та людей, які його виробляють; візуалізація демонструє елементи виробничого процесу, привідкриває недоступні для більшості людей секрети. У команди Boomerang Communication вийшов візуально привабливий звіт, який приємно читати і який заслуговує на високу нагороду.
Мінімалізм також завойовує найвищу нагороду
Звіт компанії: Kerry Logistics Network Limited, логістичної компанії.
Автор звіту: Bestiario.
Конкурс та номінація: International Annual Report Design Awards, інфографіка.
Чому звіт отримав нагороду. Цей звіт точно не є найбільш вражаючим з точки зору візуалізації, проте має інші переваги, які відмітило журі. Проста та лаконічна інфографіка швидко доносить важливі факти, додає контекст. Такий звіт — мінімальний зразок musthave для компанії, яка стратегічно дивиться на комунікації зі стейкхолдерами.
Звіт, який розповідає історії
Звіт компанії: The Smith Family, австралійського благодійного фонду.
Автор звіту: Editor Group.
Конкурс та номінація: Australasian Reporting Awards, найкращий звіт в галузі Community and Welfare.
Чому звіт отримав нагороду. Головна фішка звіту — історії сімей, які отримали допомогу. Невеликі тексти з історіями супроводжують великі фото, які привертають увагу до історій. Обрамленням для історій є стриманий і навіть спеціально несучасний візуальний стиль — щоб не відволікати від головного. Крім того, варто звернути увагу на ще один елемент, який демонструє відкритість — дві сторінки по вінця заповнені логотипами й показують довіру, яку спонсори виявляють до фонду. Жертводавцям дуже легко провести паралель між внеском своєї компанії та історіями людей, яким допомагає фонд.
Дуже соковиті фото
Звіт компанії: SSP Group, оператора мережі продуктових магазинів в туристичних точках.
Автор звіту: Gather London.
Конкурс та номінація: Corporate and Financial Awards 2023 від Communicate Magazine, найкращий CSR, ESG-звіт.
Чому звіт отримав нагороду. Соковий з першої сторінки — саме таким і очікуєш побачити звіт компанії, яка розвиває мережу продуктових магазинів. Велика кількість професійних фото їжі заохочує асоціювати бренд з якістю та свіжістю.
Що ще варто зазначити. Розлоге резюме на початку звіту дає уявлення про найважливіші показники та досягнення. Хоч у звіті й немає інфографіки, деякі найбільш важливі дані представлені у вигляді графіків, що полегшує їх сприйняття. Кольорова індикація розділів та краєчків сторінок, а також шмуцтитули, що позначають початок розділу, допомагають орієнтуватися в не такому вже й тонкому звіті (150+ сторінок в друкованій версії). Ця риса, добра структурованість звіту, характерна і для інших переможців в нашій добірці.
Інтерактивний звіт, який відразу дає відповіді на ключові питання
Звіт компанії: Santander, іспанської фінансової групи.
Автор звіту: Bestiario.
Конкурс та номінація: International Annual Report Design Awards, найкращий цифровий річний звіт.
Чому звіт отримав нагороду. Дві версії звіту, друкована та цифрова, дають додаткову гнучкість, в деяких обставинах цифрова версія може бути зручнішою за друковану: її вигідніше показувати на екрані чи скинути в особистому повідомленні. Та цифрова версія не має бути машинальним викладом pdf на сайт, вона потребує значної роботи з переосмислення звіту. Фахівці з Bestiario на відмінно впорались з цією роботою. Цифрова версія звіту Santander добре структурована, не перенасичена деталями та текстами, інтерактивна, містить різні візуальні елементи, доречні залежно від контексту: карти, графік, схеми, фото, відео.
5 характеристик, які підвищують шанси на перемогу в конкурсі
Якщо проаналізувати всі наведені звіти, можна виділити те, що робить звіт реальним претендентом на перемогу.
1. Інфографіка або принаймні графіки. Перетворіть багато слів на одну зрозумілу візуалізацію, і рейтинг звіту одразу зросте на багато пунктів. Що можна візуалізувати? Та майже все, але ми радимо обов"язково візуалізувати виробничий процес, стратегію, цілі, результати.
2. Структурованість і навігація. Сотня чи навіть кілька сотень сторінок звіту будуть сприйматись читачами набагато легше, якщо застосувати прості візуальні прийоми:
- виділити важливі меседжі іншим шрифтом, кеглем та кольором, зробити виноску;
- відділити один розділ від іншого шмуцтитулом (окремою сторінкою з назвою розділу)
- вгорі сторінки розмістити колонтитули (елементи з назвою розділу);
- зробити кольорову навігацію;
3. Фотографії. Ваш звіт буде читати не CEO чи CFO, а людина. Люди люблять бачити інших людей. Професійні фотографії створюють враження більшої залученості, прив"язаності, навіть якщо ваш контрагент особисто не буде співпрацювати з командою на фото. Тільки домовмося: фотографії мають бути професійними або їх немає бути взагалі. Додавати фото поганої якості у звіт — все одно, що приходити на зустріч з інвестором в шортах та сандалях: говорити про справи можна, але враження буде сильно зіпсоване.
4. Історії. Так само як фото, люди люблять історії. Навіть маленькій команді завжди є що розповісти про свою роботу. Використайте цей потенціал ваших співробітників, щоб додати звіту людськості.
5. Інтерактивна версія. Вона хоч і не є обов"язковою, але буде перевагою. Її наявність дасть змогу подати на конкурс не сам лише звіт, а комплексний кросплатформенний проєкт. Або податись в спеціалізовану номінацію для інтерактивних проєктів, в якій може бути менша конкуренція.
Top Lead підготує звіт, який не лише здобуде перемогу в престижній нагороді, а й задовольнить ваші комунікаційні потреби
Наші роботи вже отримували престижні нагороди Content Marketing Awards: річний звіт Baker Tilly, книга-дослідження про економіку США, інфографічні довідники "Агробізнес України" та Do IT like Ukraine. Тож ми довели, що здатні зробити найкращий у світі контент.
Top Lead не лише робить верстку звіту — це останній етап роботи. Ми пропонуємо концепцію (а це, як ми писали вище, одна з причин успіху), структуруємо контент, запропонуємо візуальний стиль, розробимо унікальні інфографіки.
Потрібна допомога в підготовці звіту? Пишіть на marina.budnik@toplead.com.ua, і ми обговоримо деталі.