Візуалізація даних: як правильно вибрати діаграму або графік для річного звіту
Цільова аудиторія вашої презентації або звіту — інвестори, керівництво і просто люди — очікують отримати не купу цифр, а вже сформульовані висновки або зрозуміло розставлені акценти. Виникає необхідність звернути увагу аудиторії на фактори та обставини, показати плани та стратегію.
Графічне відображення інформації допомагає донести потрібну думку, підкріпити сформульований висновок або підкреслити акцент
Але є одна проблема — сприйняття позитивних і негативних результатів. При цьому різні аудиторії по-різному ставляться навіть до позитивних. Наприклад, журналісти можуть скептично коментувати досягнення. Акціонери схильні болісно реагувати на збитки. І тут необхідний тонкий продуманий підхід.
Про невдачі і негатив можна розповісти дуже нудно, а цікаву та бадьору розповідь про успіхи — підкріпити наочною демонстрацією, що включає в себе презентацію з вражаючими графіками. При цьому правильно обрана діаграма може в корені змінити сприйняття інформації: якщо ви просто покажете, як ріс дохід компанії протягом року, це буде не так вражаюче, як коли поруч буде показана динаміка просідання вашого конкурента.
Одна з труднощів, яка істотно сповільнює складання звітів і аналітичну роботу, полягає в підборі правильного типу діаграми. Невірний її вибір може викликати плутанину в голові у глядачів або призвести до помилкової інтерпретації даних.
Давайте подивимося на інфографіку про світове виробництво масла.
Інфографіка Top Lead для компанії Baker Tilly. Подивитися в повному розмірі.
Тут усе — і обсяги виробництва, експорт, прогнози, попит, споживачі та ще тонни інформації. Ця інфографіка вміщує в себе, по суті, величезний обсяг даних щодо цілої галузі. Проте вона проста у сприйнятті, і на графіку чітко видно певні тенденції.
Щоб створити діаграму, яка пояснює та демонструє точну аналітику, спочатку потрібно зрозуміти причини, через які взагалі вона може знадобитися. У цій статті ми розглянемо п'ять питань, що виникають при виборі типу діаграми. Потім ми дамо огляд 13 різних видів діаграм, з яких можна вибрати найбільш підходящу.
5 питань, які потрібно задати собі при виборі діаграми
1. Вам потрібно порівнювати величини?
Графіки ідеально підходять для порівняння одного або декількох наборів величин, і вони можуть легко відображати самі низькі і високі показники.
Для створення порівняльної діаграми використовуйте наступні типи: гістограма, кругова діаграма, точкова діаграма, шкала зі значеннями.
2. Ви хочете показати структуру чогось?
Наприклад, ви хочете розповісти про типи мобільних пристроїв, які використовують відвідувачі сайту, або загальний обсяг продажів, розбитий на сегменти.
Щоб показати структуру, використовуйте наступні діаграми: кругова діаграма, гістограма з накопиченням, вертикальний стек, обласна діаграма, діаграма-водоспад.
3. Ви хочете зрозуміти, як розподіляються дані?
Таблиці з розподілом допомагають зрозуміти основні тенденції і відзначити, що виходить за рамки.
Використовуйте ці діаграми: точкова діаграма, лінійна діаграма, гістограма.
4. Ви зацікавлені в аналізі тенденцій у певному наборі даних?
Якщо ви хочете дізнатися більше про те, як цифри поводяться протягом конкретного часового періоду, є типи діаграм, які дуже добре це відображають.
Вам знадобляться: лінійна діаграма, подвійна вісь (стовпець і лінія), гістограма.
5. Хочете краще зрозуміти взаємозв'язок між встановленими значеннями?
Взаємопов'язані графіки підходять для того, щоб показати, як одна змінна відноситься до іншої або декількох різних змінних. Це можна використовувати, щоб показати позитивний, негативний або нульовий вплив на іншу цифру.
Використовуйте для цього такі діаграми: точкова діаграма, бульбашкова діаграма, лінійна діаграма.
13 різних типів діаграм для аналізу та представлення даних
Щоб краще зрозуміти кожен графік і можливості його застосування, розглянемо всі типи діаграм.
Гістограма
Гістограма використовується, щоб показати порівняння між різними елементами, також вона може порівняти елементи за певний проміжок часу. Цей формат можна використовувати для відстеження динаміки переходів на лендінг або кількості клієнтів за певний період.
Інфографіка Top Lead для юридичної компанії AEQUO
Рекомендації щодо дизайну для стовпчастих діаграм
1. Підбирайте єдину кольорову гаму та акцентуйте кольором місця, які хочете виділити як значущі моменти перелому або зміни з плином часу.
2. Використовуйте горизонтальні мітки, щоб поліпшити читаність.
3. Почніть вісь У з 0, щоб правильно відобразити значення на графіку.
Горизонтальна гістограма
Гістограму — в основному горизонтальну стовпчасту — слід використовувати, щоб уникнути плутанини, коли одна смужка даних занадто довга або в разі порівняння більше 10 елементів. Цей варіант також може використовуватися для візуалізації негативних значень.
Інфографіка Top Lead для інтернет-видання Aggeek. Подивитися в повному розмірі.
Рекомендації щодо дизайну для гістограм
1. Підбирайте єдину кольорову гаму і акцентуйте кольором місця, які хочете виділити як значущі точки перелому або зміни з плином часу.
2. Використовуйте горизонтальні мітки, щоб поліпшити читаність.
3. Почніть вісь Y з 0, щоб правильно відобразити значення на графіку.
Лінійна діаграма
Лінійна діаграма відображає тенденції або прогрес і може використовуватися для візуалізації різноманітних категорій даних. Її слід використовувати, коли ви створюєте графік, заснований на тривалому зборі даних.
Інфографіка Top Lead. Лінійна діаграма — знизу.
Рекомендації щодо дизайну для лінійних діаграм
1. Використовуйте суцільні лінії.
2. Не малюйте більше чотирьох ліній, щоб уникнути появи візуальних відволікаючих чинників.
3. Використовуйте правильну висоту, щоб лінії займали приблизно 2/3 висоти осі Y.
Діаграма з подвійною віссю
Двовісна діаграма дозволяє вибудовувати дані з використанням двох осей — Х і Y. Використовується кілька наборів даних, один з яких, наприклад, дані за період, а інший краще підходить для угрупування за категоріями. Таким чином можна продемонструвати кореляцію або її відсутність між різними показниками.
Інфографіка Top Lead для Growth Up. Діграмма з подвійною віссю — зверху.
Рекомендації щодо дизайну для діаграм з двома осями
1. Використовуйте ліву вісь Y для основної змінної, тому що для людей природно спочатку дивитися вліво.
2. Використовуйте різні стилі графіків, щоб проілюструвати два набори даних.
3. Виберіть контрастні кольори для порівнюваних наборів даних.
Обласна діаграма
Обласна діаграма в цілому виглядає як лінійна діаграма, але простір між віссю Х і лінією графіка заповнюється кольором або малюнком. Такий варіант підійде для демонстрації відносин між частинами одного цілого, наприклад, внеску окремих торгових представників у загальний обсяг продажів за рік. Це допоможе проаналізувати як всю картину в цілому, так і інформацію про тенденції на окремих ділянках.
Інфографіка Top Lead для компанії Baker Tilly. Зверху вниз: кругова діаграма, дві обласні діаграми, кругові діаграми.
Рекомендації щодо дизайну для діаграм областей
1. Використовуйте напівпрозорі кольори.
2. Використовуйте не більше чотирьох категорій, щоб уникнути плутанини.
3. Організовуйте дані з високою частотою мінливості у верхній частині діаграми, щоб було легше сприймати динамічні зміни.
Штабельна діаграма
Її можна використовувати для порівняння великої кількості різних складових. Наприклад, частоту відвідування декількох сайтів і кожної сторінки окремо.
Інфографіка та верстка — Top Lead. Для "Нафтогаз України". Штабельна діаграма — внизу зліва. Подивитися в повному розмірі.
Рекомендації щодо дизайну для штабельних діаграм
1. Найкраще використовувати її для ілюстрації відносин "частина-ціле". Для більшої наочності вибирайте контрастні кольори.
2. Зробіть масштаб діаграми досить великим, щоб бачити розміри груп відносно однієї до одної.
Кругова діаграма
Кругова діаграма відображає статичне число і те, як частини складаються в ціле — склад чого-небудь. Кругова діаграма показує числа у відсотках, і загальна сума всіх сегментів повинна дорівнювати 100%.
Інфографіка та верстка — Top Lead. Для "Нафтогаз України". Подивитися в повному розмірі.
Рекомендації щодо дизайну для кругових діаграм
1. Не додавайте занадто багато категорій, щоб різниця між зрізами була добре помітна.
2. Переконайтеся, що загальна сума всіх частин становить 100%.
3. Необхідно впорядкувати частини відповідно до їхніх розмірів.
Інфографіка Top Lead для компанії Baker Tilly. Подивитися в повному розмірі.
Діаграма-водоспад
Діаграма-водоспад використовується для демонстрації того, як проміжні значення — позитивні і негативні — впливають на початкове значення і призводять до остаточного результату. Прикладом може служити візуалізація того, як загальний дохід компанії залежить від різних відділів і перетворюється в конкретний обсяг прибутку.
Інфографіка та верстка — Top Lead. Річний звіт "Нафтогаз України". Діаграма-водоспад у верхній половині верстки. Подивитися в повному розмірі.
Рекомендації щодо дизайну для водоспадних діаграм
1. Використовуйте контрастні кольори, щоб виділити відмінності в наборах даних.
2. Вибирайте теплі кольори, щоб показати зростання, і холодні кольори — для падіння.
Воронкоподібна діаграма
Діаграма-воронка відображає послідовність етапів і швидкість завершення кожного з них. Її можна використовувати для відстеження процесу продажів або взаємодії користувачів із сайтом.
Інфографіка Top Lead.
Рекомендації щодо дизайну для воронкоподібних діаграм
1. Масштабуйте розмір кожної секції, щоб точно відобразити обсяг набору даних.
2. Використовуйте контрастні кольори або відтінки одного кольору від найбільш темного до найбільш світлого в міру звуження воронки.
Є ще кілька видів графіків — вони використовуються не так часто, але теж можуть стати в нагоді для візуалізації великих обсягів даних. Серед них:
Точкова діаграма
Точкова діаграма показує взаємозв'язок між двома різними змінними або демонструє розподіляючі тенденції. Вона підходить, якщо у вас багато різних точкових даних, і ви хочете знайти загальне в наборі даних. Така візуалізація добре працює в пошуку винятків або закономірності розподілу даних.
Рекомендації щодо дизайну для точкових діаграм
1. Використовуйте більше змінних, таких як різні розміри, щоб об'єднати більше даних.
2. Почніть вісь Y з 0 для точного розподілу даних.
3. Якщо ви використовуєте лінії тенденцій, необхідно обмежитися максимум двома, щоб графік був зрозумілий.
Бульбашкова діаграма
Бульбашкова діаграма схожа на точковий графік. Але тільки в тому сенсі, що вона може показувати розподіл і взаємозв'язок. Існує третій набір даних, який позначається розміром кола.
Рекомендації щодо дизайну для бульбашкових діаграм
1. Проводьте градацію бульбашок за площею, яку вони займають, а не за діаметром.
2. Переконайтеся, що мітки чіткі та їх добре видно.
3. Використовуйте тільки кола.
Шкала зі значеннями
Такой графік показує прогрес в досягненні мети, порівнює його за різними критеріями і відображає результат як рейтинг або продуктивність.
Рекомендації щодо дизайну для шкали зі значеннями
1. Використовуйте контрастні кольори, щоб показати динаміку.
2. Використовуйте один колір в різних відтінках для оцінки прогресу.
Теплова карта
Теплова карта показує взаємозв'язок між двома елементами і надає рейтингову інформацію. Інформація про рейтинг відображається з використанням різних кольорів або різної насиченості.
Рекомендації щодо дизайну для теплової карти
1. Використовуйте базовий і чіткий план карти, щоб не відволікати глядачів від даних.
2. Використовуйте різні відтінки одного кольору, щоб показати зміни.
3. Уникайте використання декількох шаблонів.
____________________
Якщо ви все ще не змогли визначитися, які графіки найкраще підійдуть для вашого звіту радимо надихнутись кейсами компаный Coca-Cola, Kernel, Нова Пошта, 1+1 Media, Infopulse та інших на нашій онлайн-конференції Corporate Reporting Conference 2020.
Тисніть на банер, щоб дізнатись детальніше про конференцію, а квитки купуйте прямо в групі івенту в Фейсбуці: