Чи потрібен вашій компанії звіт за стандартами GRI?
Стандарти допомагають компаніям проаналізувати та розповісти про їх вплив на навколишнє середовище та соціум таким чином, щоб задовольнити потреби багатьох зацікавлених сторін. Крім самих компаній, які звітують, стандарти GRI дуже актуальні для багатьох інших груп, в тому числі інвесторів, політиків, ринків капіталу та громадянського суспільства. Кожна компанія сама обирає, чи складати звіт за стандартами, чи ні. Найбільш актуальними вони є для великого та середнього бізнесу, пов'язаного із виробництвом, забрудненням навколишнього середовища та для тих компаній, які хочуть чітко окреслити свою соціальну позицію.
Повну інфографіку про нефінансову звітність в Україні за стандартами GRI дивіться тут
Невеликим компаніям, залежно від цілей, може вистачити й річного звіту у вільному форматі — проте він все одно має бути якісним, гарно структурованим, зрозумілим та цікавим.
Звітність — це показник відповідальності компанії
Нефінансовий річний звіт — це один із способів для компанії показати, що вона прагне бути відкритою та чесною зі своїми стейкхолдерами.
Завдяки звітності компанія може оцінити свою роботу та краще керувати впливом на людей і планету. Такий звіт може виявляти ризики та допомагати їх зменшити, показати нові можливості та підкреслити зони, де потрібно вживати додаткових заходів для того, щоб стати відповідальною компанією, якій довіряють у стійкому бізнес-середовищі.
Стандарти GRI допомагають організаціям зрозуміти їх зовнішній вплив на економіку, навколишнє середовище та суспільство. Це підвищує підзвітність та прозорість їхнього внеску у сталий розвиток.
Повну інфографіку про нефінансову звітність в Україні за стандартами GRI дивіться тут
Головне в нефінансовому звіті — це простота сприйняття та чесно викладена інформація про компанію. Стандарти — лише один з інструментів, які допомагають впорядкувати інформацію про складні теми сталого розвитку та соціальної відповідальності бізнесу.
Стандарти розроблено як простий у використанні набір модулей. Вони містять як універсальні стандарти, так і специфічні
Ви можете обрати для себе специфічні стандарти на основі тем, які компанії важливо розкрити: економічні, екологічні чи соціальні. Отже, ваш звіт про стійкість надасть вичерпну картину впливу компанії на різні сторони життя та продемонструє, як ви керуєте цим впливом.
Компанії можуть використовувати всі стандарти GRI для підготовки звіту, лише деякі або навіть їхні частини
Оскільки стандарти GRI структуровані як набір модульних взаємопов'язаних положень, існують два основні підходи до їх використання.
При першому підході під час підготовки звіту про сталий розвиток, який базується на принципах звітності та фокусується на суттєвих темах, компанія має використовувати три стандарти в універсальній серії (100) та лише специфічні для конкретної теми стандарти (серії 200, 300 та 400).
Другий підхід — це використання вибраних стандартів або їхніх частин для розкриття конкретної інформації.
Цей варіант називається посиланням на GRI. Якщо застосовується такий підхід, компанія обирає настільки багато або мало, скільки потребує конкретна звітність.
Для кожного із цих способів використання Стандартів існує відповідна заява про використання, яку компанії повинні вносити до будь-яких звітів або опублікованих матеріалів із розкриттям інформації, заснованої на Стандартах.
Якщо ви вирішили зробити звіт за Стандартами вперше, почніть із вивчення розділу GRI 101 — це основа та вихідна точка для складання звітності. В цьому розділі ви знайдете детальні вказівки щодо використання стандартів, інформацію про ключові моменти та принципи. В Україні за стандартами роблять звіти поки що небагато компаній.
Повну інфографіку про нефінансову звітність в Україні за стандартами GRI дивіться тут
Але більшість з них використовують GRI максимально.
Повну інфографіку про нефінансову звітність в Україні за стандартами GRI дивіться тут
Стандарти допомагають правильно структурувати та викласти інформацію, але варто пам'ятати й про подачу
Наскільки б ідеальною не була структура звіту, ви не розкриєте повністю його потенціал, якщо просто складете кілометри тексту та гігантські таблиці в один файл.
Звіт має бути цікавим та простим для сприйняття. І це вже стосується не інформації, а дизайну. Ваш звіт має бути таким, щоб будь-хто від нового працівника до партнерів та потенційних інвесторів, взявши його до рук, зрозумів, що відбувається в компанії.
Сторінка з річного звіту "Нафтогаз"
Не відкидайте вплив візуалу на загальне сприйняття звіту. Від кольорів, шрифтів, розміщення тексту на сторінці теж залежить, з позитивним чи негативним настроєм будуть гортати сторінки стейкхолдери. До того ж простота подачі — це додаткові бали до прозорості та відкритості компанії.
Сторінка з річного звіту "Нафтогаз"
Карколомні таблиці та гігабайти даних, зрозумілі лише експертам, можна перетворити на компактну та яскраву інфографіку. Вона не лише повідомить факти, а й пояснить глядачеві, що до чого, проілюструє взаємозв"язки та допоможе зробити правильні висновки.
Сторінка з річного звіту "Нафтогаз"
Потім ці ж візуальні матеріали можна використати для соцмереж, сайту компанії, навіть при наймі персоналу як додатковий аргумент за те, що ваша компанія крута і сучасна.
Сприймайте нефінансовий звіт як презентацію своєї компанії всьому світу
Використання стандартів GRI приведе звіт до єдиного, зрозумілого на міжнародному рівні формату. Щороку стає все більше компаній, які орієнтуються саме на нього.
Та вони не є панацеєю. Ви можете ідеально чітко дотримуватись кожної рекомендації в кожному з пунктів, але звіт вийде сухим та не розкаже про вашу компанію нічого понад фактів, які зрозуміють тільки експерти. Крізь позіхання його прочитають аналітики ваших партнерів та інвесторів, складуть коротку витримку по основних питаннях — і все. На цьому життя звіту закінчиться.
Але ж складання звіту потребує довгої та кропіткої роботи. Тож чому б не зробити його таким, щоб він став інструментом комунікації та розвитку бренду: в соцмережах, як основа для презентації, як інфопривід? Річний звіт у такому форматі може зробити будь-яка компанія з будь-якої галузі — і показати та розказати те, що цікаво та важливо для бізнесу і його аудиторії, навіть якщо це не стосується сталого розвитку.
Сторінка з нефінансового річного звіту компанії Baker Tilly Ukraine, у вільному форматі
Сторінка з річного звіту Coca-Cola, за стандартами
Коли звіт виглядає так, ним напевне зацікавиться і подивляться його більше людей. Його можна буде розібрати на окремі сторінки, інфографіку, таблиці та ілюстрації і додати до контент-плану, розіслати пдф-ки не лише прямим стейкхолдерам, а й потенційній аудиторії, а печатну версію презентувати в якості сувеніру від компанії.
Сьогодні, коли питання сталого розвитку і чесного та прозорого ведення бізнесу стають все гострішими, недостатньо просто заявляти про це. Компаніям необхідно показати реальну, правдиву та зрозумілу для аудиторії інформацію, дотримуючись належних вказівок щодо складання звітів та їхньої "читабельності".
У такий спосіб компанії створюють репутацію бренду та формують лояльність серед споживачів та всіх зацікавлених сторін, що, своєю чергою, безпосередньо впливає власне на бізнес. Ділова аксіома "ви не можете керувати тим, що не можете виміряти" перетворює прозорість на валюту, що формує довіру, на якій будується бізнес.
Отже, для будь-якої компанії якісно складений та оформлений звіт про стійкість чи будь-яку іншу важливу тему за стандартами GRI, чи іншими, чи взагалі у довільній формі — це корисний інструмент управління ризиками, додаткова основа для кращого прийняття рішень, спосіб підвищити довіру стейкхолдерів та додатковий привід для комунікації з аудиторією.
Команда Top Lead вже багато років допомагає готувати круті річні звіти топовим компаніям України з самих різних галузей.
Якщо ви хочете, щоб ваш річний звіт був яскравим, наповненим крутою інфографікою, цікавими текстами і викликав у читачів "ВАУ", замовте його у нас.
Тисніть на банер, розповідайте про свою компанію, і ми створимо для вас звіт, який покаже ваш бізнес з найкращого боку: